Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 21 maj 2013 21:05

Blir ett kort inlägg idag - för egentligen är det ju inte mina ord ni vill ha utan bilder o filmer...eller?? 

Så idag filmade jag lite i valplådan. De små raringarna blir mer o mer företagssamma och idag var det faktiskt en som la upp tassarna på kanten o kikade ut   alla äter o frodas o växer så det knakar.


Rosa som ligger längst bort i bild o får örat bearbetat av Svart är en flicka och Grön är en Flicka och med andra ord är resten av gänget killar   

Rätt gulliga eller hur   


 


Av Carry Jiewertz Larsson - 21 maj 2013 10:05



Det tar på krafterna att försöka lära sig gå - men de tar allt fler stapplande steg nu och när jag kommer in till dem så är det alltid nån som lyfter på huvudet och jag tror faktiskt att de märker att jag kommer   


De är fortfarande väldigt beroende av mamma Dixies omvårdnad så klart - och häromdagen blev jag varse vilken effekt hon har på sina småttingar. Jag skulle väga dem o klippa klor och när jag lyft ur en liten pojke ur lådan kom genast mamma med sin nos o började slicka på magen...och jo jag blev nedkissad - inte bara en utan TRE gånger - så nu håller jag dem en bit ifrån mig när Dixie kommer med sin nos   


Det är ju så att de den första tiden inte kan kissa o bajsa på egen hand utan behöver "masseras" för att komma igång och det är därför det är så rent o fint i lådan den första tiden eftersom mamman tar hand om avfallet så att säga   


Hittade fina märkband på Häromi, de är i blankt mjukt tyg med kardborre men än är de lite stora - men med tanke på i vilket rasande tempo de växer så har de snart växt både i och ur dem.

Vi har mycket roligt framför oss nu när de små raringarna blir lite mer vakna och "med" - lovar att hålla er uppdaterade med bilder. 

Ovido - Quiz & Flashcards