Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

Dag 60...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 maj 2016 20:59

Hej igen!! Britta här!!
Det är kämpigt nu!!! Pust och stön...men min matte säger att det snart går över...så...jag hoppas hon har rätt!
Jag har lite svårt att hitta nåt skönt sätt att sova på men ibland så bara slocknar jag ändå...

Vi går inte så långa promenader längre matte, Gustaf och jag och Gustaf verkar tycka det är trååååkigt för han springer skitsnabbt hit o dit som för att locka mig till att springa...men se DET gör jag INTE!!! Har ni sett min mage??? Det gååååår inte o springa särskilt fort längre faktiskt!! Det här är Gustaf när han kutar förbi mig...

Men Gustaf är min allra bästa kompis, förutom matte o husse så klart!!

I fredags gjorde jag matte lite orolig för när vi vaknade på morgonen så var det blött i sängen där jag legat o matte sa nåt om vatten som gått...jag fattade inget...men flera gånger under dagen så blev det blött när jag sovit...och matte sa nåt om urin...urinlä...urinläckage tror jag...hmm....jo det var nåt som lixom tryckte på och jag kunde helt enkelt inte hålla mig, men dan därpå var det som vanligt igen...
Matte klappar mig ofta lugnt o gosigt på magen o säger: åååå en spark...o en till...så mysigt Britta... Vadå mysigt?? Det är ju som om ett helt fotbollslag har kickoff därinne ju!!!
Nä nu ska jag sova lite så får vi se vad som händer framöver! Hej hej!!

 
 
Ingen bild

Yvonne

31 maj 2016 19:16

Åh duktiga Britta <3
Hoppas Din pärs är över nu och att både Du, Dina små och Din människofamilj mår bra.
Vilket äventyr och en massa jobb ni nu får uppleva.
Jag önskar er alla allt gott.
Nospussar och magmassage från Yvonne som håller tummarna att en av Dina valpar kanske blir en för mig att ge kärlek till när den vuxit upp till ett 8-9 veckors skäggtroll så Du får vila upp Dig.
Efter lite funderingar kanske jag tom kan ta till mig en hanvalp.
<3 <3 <3

Carry Jiewertz Larsson

1 juni 2016 13:30

Inga valpar än....hon kniper igen...

 
Ingen bild

Yvonne

1 juni 2016 18:46

Lilla gumman. Är nog plågsamt i denna värme. Lycka till allihopa <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Ovido - Quiz & Flashcards