Alla inlägg under februari 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 27 februari 2013 11:44

Nu är den tilltänkta pappan till Toute Vitesse Dixielandkull ögonlyst u. a. och det känns ju skönt.

Vem han är?

Jo han är en riktig liten läckerbit Texas heter han och i stamtavlan står det så här: SE18935/2010 SE UCH N UCH Kaspelix Qut The Crap

Han kommer alltså nu till veckan att paras med Dixie som heter så här i stamtavlan: S31948/2009 LPI Toute Vitesse Amazing-Grace


Det här är Texas (som är kullbror till min Donna)

 

Är du redan nu sugen på att veta mer om oss o kanske ha en valp från den här kombinationen så är du välkommen att kontakta mig på tel 070-652 89 17





Av Carry Jiewertz Larsson - 24 februari 2013 15:58

 

Lilla Ella "Toute Vitesse Ariel Square Four" på skidsemester med sin matte Kerstin, när man är endast fem månader gammal så får man faktiskt vila ibland fast man har mycket spring i benen.

 

Här sitter Mindy "Toute Vitesse Triumph Minerva" och ler åt nåt...jag gissar att hon funderar ut nåt bus! För om den här kullen efter Dixie är det minsta lik sin mamma i den åldern - ja då busas det en hel del!!

Men det blev ju ordning o reda på Dixie så småningom och hon har ju t o m ett Lydnadsdiplom i Lkl1

Under några dagar nu har vi haft förmånen att få passa lilla Alice "Toute Vitesse Indian Velocette" och hon är en liten kopia av sin mamma med den fina teckningen i skägg o ögonbryn   

I övrigt kan jag rapportera att Dixie "Toute Vitesse Amazing-Grace" äntligen gått in i löp o på onsdag ska den tilltänkta pappan ögonlysas - bra timing med löpstarten där - så hon kommer troligen att paras i början av mars och om allt går som planerat blir det små skäggtroll här i Fridhem 9 veckor senare.

Så spännande och roligt det ska bli.

Just nu har vi en liten tjej från kennel Kaspelix här på prov - lilla Svea som är alldeles ljuvlig, pigg och alert o glad o kelig  här är Svea på första promenaden med oss - inte svårt o ha henne lös inte!!


Igår fick dessutom Donnas kullsyster Qrusa sin första valpkull - vi säger stort grattis till sju små dvärgar hos Kennel Kaspelix!!  

   

Av Carry Jiewertz Larsson - 20 februari 2013 14:09

     

Det här är "Vilda" Toute Vitesse Aprilia Pegaso

Det är så roligt när jag får uppdateringar via mail o sms om hur det går för Dixies valpar.

Valparna i MC-kullen har nu hunnit bli 5 månader o de byter tänder, blir lurviga, behöver trimmas, har trimmats, börjat valp/lydnadskurs, hittar på bus, åker på skidsemester och är väldigt väldigt gulliga o gosiga om jag nu får tro deras hussar o mattar   

I morgon kommer lilla Alice på besök, hon bor vanligtvis i Örebro men nu ska familjen på släktkalas o då blir det lugnare för henne att vara här och det ska bli så roligt att få rå om henne lite, Alice är utseendemässigt sin mor upp i dagen men har inte lika mycket attityd utan är (iaf än så länge) lite försiktigare. När Dixie var 5 månader var hon ett yrväder som hittade på en massa bus.


Dixie har inte börjat löpa än men det är nog på G så snart är det dax för parning och vi ser verkligen fram mot kommande valpkull, temat för kullen är redan klart men det kan jag ju vänta med att skriva tills jag vet att hon är dräktig!

Den tilltänkta pappan till kullen ska ögonlysas nästa vecka och efter det kommer jag att berätta mer om honom - men jag kan säga så mycket som att han är en riktig snygging den killen!!!


Här är en bild på MC-kullen då de var ca 6 veckor

 

Av Carry Jiewertz Larsson - 16 februari 2013 15:19


Idag tror jag att jag bjuder på en blandad kompott   

Igår blev vi inspirerade av ett inlägg på facebook o gjorde i ordning ett gammalt skåp till hundskåp, husse fixerade utdragslådan o sen i med en dyna - nu ska vi bara försöka hitta en lösning så vi kan ha det i köket, för inte vill skäggtrollen boa in sig i hallen när det är i köket allt händer!! Vi får se om det går...

Visst ser det mysigt ut!!

Hösten 2010 började Dixie o jag på en kurs i Tävlingslydnad hos prickis på B-M:s Hundtjänst och det var en riktig lyckträff för oss - så mycket vi lärde oss (eller hmm JAG lärde mig o sen lärde jag Dixie). En av de första gångerna sa Prickis nåt om att: och när ni sen är på tävling.....nähä sa jag blixtsnabbt VI ska INTE tävla!!!! Ja ja här är en bild från när vi fick vårt tredje förstapris i Lydnadsklass 1 och därmed fått vårt Diplom o Dixie titeln Lp1 Toute Vitesse Amazing-Grace!! Min kompis Rose- Marie fick oxå sin Lp1 med Pascal den helgen!!! Det firade vi såklart med champagne på kvällen!!

Vi är ju aktiva i Hallsbergs brukshundklubb och just nu har vi en spännande tid då vi flyttar in i nya lokaler - vi kommer att få en träningshall INOMHUS!!!!! Lyx!!! Och apropå hus så fick jag denna fina vinstuga av vår avgående ordförande Anna Karlsson, jag är så glad över den!!! ni ser att den har samma färg som mitt hus o att det står Välkommen till Kennel Toute Vitesse!!!!

Dixie är på G att börja löpa och det ser jag verkligen fram mot då hon ska paras med Kaspelix Qut The Crap "Texas"

Här kör vi lite platsliggning på promenaden med tjejerna, Dixie till vänster o Donna till höger - mina fina fina tjejer     

Idag hade jag glädjen att ha besök av en av Dixies valpar i förra kullen, lilla fina Alice som bor i Örebro hon hade börjat valpkurs hos Prickis o sen kom de hit en sväng, fick just rapport om att nu sover hon vääääldigt gott

Börjar få trevliga samtal ifrån människor som är sugna på valp - så är du en som längtar efter ett litet skäggtroll fram i sommar så är det kanske dags att slå mig en signal!!!    

Ovido - Quiz & Flashcards