Alla inlägg under september 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 29 september 2014 23:35

mår alla bra!!
De gör det alla nyfödda gör: äter...sover...bajsar...äter...sover...
Dixie vaktar sina sju bebbar till max, hon o valparna är i sovrummet o vi har ett galler i dörren så de andra trollen inte ska kunna komma in. Om någon närmar sig dörröppningen så hör man ett djupt gurgel...och när hon säger till att hon behöver ut så velar hon fram o tillbaka om de andra är i närheten, och det är ju så det ska vara! Hennes främsta uppgift är att hålla valparna trygga! Och hon gör det så bra!
Är du intresserad av en valp så ring mig på 0706528917

Sömntutor...

En rufsig lite trött sjubarnsmor

Av Carry Jiewertz Larsson - 28 september 2014 18:55

  

Och de sju dvärgarna...

börjar se ett mönster här...

för drygt två år sedan fick Dixie sju små dvärgar...för snart sjutton månader sedan fick hon åter sju små dvärgar....vad fick hon idag då??

SJU SMÅ DVÄRGAR SÅ KLART!! Varför ändra på ett vinnande koncept??

Mor och barn mår alla fint o nu ligger de lugnt i valplådan o man riktigt ser hur Dixie njuter av att pyssla om sina små          

Nu är det här sista kulle för Dixies del, sen får vi se om nästa följer i hennes spår...sju är tydligen ett bra tal....

Frågan är om vi ska kalla Dixie för Snövit nu....ni vet...ja ja nä hon får nog heta Dixie ändå   

Fler bilder kommer i veckan.

Av Carry Jiewertz Larsson - 28 september 2014 11:43

Nu händer det grejer här på Kennel Toute Vitesse minsann.
Vid tresnåret i natt började Dixie rumstera om o några timmar senare gick vattnet och strax föddes den första valpen och på en timme klämde hon ut fyra små söta skäggtroll, vilade lite...en timme senare kom nr fem...vilade lite...en dryg timme senare kom nr sex...
Hittills fyra friska pigga pojkar o två fina flickor!
Men jag tror kanske det kommer nån mer...vi får väl se...

Längtar du efter ett litet skäggtroll kan du ringa mig på 0706528917

Nospussar från oss i valplådan

Av Carry Jiewertz Larsson - 20 september 2014 22:51

Hej igen....ja nu börjat det dra ihop sig...matte säger att jag är jättejättetjock...och...hallå!!! Det är väl inte mitt fel ändå??
Det var ju matte som tog mig till Kaspelix-Maria så jag fick träffa Hugo....och...ja...jo...jag tyckte om honom...men...jag kanske inte hade fattat att jag skulle bli så här tjock...IGEN!!! Det känns lite som att varje gång matte låter mig träffa en snygg kille (en skitsnygg kille) så blir jag tjock...jag fattar inte riktigt sambandet...men men...

Jag har ju varit med förr...så nånstans så fattar jag ju att den här tjockheten kommer att medföra små läskiga saker som kommer att suga musten ur mig....
Ja ja...om jag ska va ärlig (och det har matte sagt att man ska va så...) så gillar jag faktiskt det som kommer...jag är en supermorsa!!! Jo!! Matte har sagt det!! Och då är det sant!! Japp!! Jo...jag gillar att ta hand om de där små feta utsugarna...valpar kallar matte dem...utsugare låter mer rätt tycker jag....fast...de är ändå rätt OK o....jo....jag gillar att ta hand om dem...jag gillar att ha en liten flock som så oreserverat ser upp till just mig!!

Det här är Kenta dvs Toute Vitesse Mack the Knife och han blev ju helt OK...
Hedvig oxå...hon heter Toute Vitesse Lady be Good

Så OK OK valpar....ja...jag ska ha valpar...och om du skulle vilja ha ett av mina små monster så kan du ringa min matte på 0706528917 hon heter Carry Jiewertz Larsson och pratar gärna med dig!! Matte säger att valparna kommer o födas typ den 29 september...och åtta veckor senare så har jag absolut tröttnat på dem så kan de få flytta...faktiskt...

Ovido - Quiz & Flashcards