Direktlänk till inlägg 5 juni 2016

Nuuuu fattar jag....

Av Carry Jiewertz Larsson - 5 juni 2016 23:08

Hej hej - Britta här igen!!
Nu!! Äntligen fattar jag allt det där knasiga som hände mig senaste månaden...jag menar jag blev tjock, tjurig o klumpig och jag tyckte det var jättekonstigt...
Men jag har ju fattat att nåt var på G då matte satte in en låda i sovrummet med mjuk skön fäll i och med tak till och med o så tyckte hon att jag skulle ligga i den...men det ville jag inte!!! Min plats har alltid varit i sängen nära matte eller husse och med Gustaf tätt intill!! Så jag vägrade!!
Men!! Så för tre dagar sedan vaknade jag o var på ett konstigt humör. Jag ville lixom gräva mig till botten i den där lådan o slita sönder den sköna fällen, sen hörde jag att matte sa: nu har vattnet gått!! Och det sa hon ju en annan gång men då var det ju jag som kissade på mig (skäms lite över det, men matte säger att det var OK) sen tog det en stund o så började nåt komma ur rumpan på mig och det gjorde jättejätteont!!! Jag skrek faktiskt! Matte pratade lugn med mig o hjälpte mig och plötsligt så fanns det en liten levande sak o jag ville plötsligt bara pyssla om den! Sen kom det fem till och - vet ni!!! Sen plötsligt var jag smal igen!!! Fast det är inte det viktigaste!! För oj oj vad jag älskar de här små varelserna som vill ligga tätt intill mig o snutta på mig o jag pysslar om dem så gott jag kan o matte säger att jag är jätte duktig och att jag - så klart - hennes älskling och bästaste Britta!!
Och jag får min mat serverad i lådan så jag slipper lämna mina små raringar i onödan, det är knappt jag vill gå ut för o kissa o så...

Jag får jättejätte god mat!! Köttfärs, ägg och grädde blandat med gott torrfoder - mums!!

Häromkvällen öppnade matte en sån här

för att fira men!!!! JAG!!! Jag fick minsann inte smaka!! Hrmpf snåla matte!! Ja ja ok jag hade ändå inte tyckt om det så det så!!
Nu måste jag hoppa ner i lådan igen för nu piper mina bebbar så hej svejs på ett tag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Ovido - Quiz & Flashcards