Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Vilda och alldeles underbara

Av Carry Jiewertz Larsson - 20 februari 2013 14:09

     

Det här är "Vilda" Toute Vitesse Aprilia Pegaso

Det är så roligt när jag får uppdateringar via mail o sms om hur det går för Dixies valpar.

Valparna i MC-kullen har nu hunnit bli 5 månader o de byter tänder, blir lurviga, behöver trimmas, har trimmats, börjat valp/lydnadskurs, hittar på bus, åker på skidsemester och är väldigt väldigt gulliga o gosiga om jag nu får tro deras hussar o mattar   

I morgon kommer lilla Alice på besök, hon bor vanligtvis i Örebro men nu ska familjen på släktkalas o då blir det lugnare för henne att vara här och det ska bli så roligt att få rå om henne lite, Alice är utseendemässigt sin mor upp i dagen men har inte lika mycket attityd utan är (iaf än så länge) lite försiktigare. När Dixie var 5 månader var hon ett yrväder som hittade på en massa bus.


Dixie har inte börjat löpa än men det är nog på G så snart är det dax för parning och vi ser verkligen fram mot kommande valpkull, temat för kullen är redan klart men det kan jag ju vänta med att skriva tills jag vet att hon är dräktig!

Den tilltänkta pappan till kullen ska ögonlysas nästa vecka och efter det kommer jag att berätta mer om honom - men jag kan säga så mycket som att han är en riktig snygging den killen!!!


Här är en bild på MC-kullen då de var ca 6 veckor

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Ovido - Quiz & Flashcards