Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 5 maj 2013 12:19


Nu har lugnet lagt sig efter nattens valpning - det blev till slut 5 hanar o 2 tikar, alla friska, pigga o äter o bajsar. Funderar starkt på om inte Dixie skulle heta Snövit istället.....jag menar hon får ju 7 små dvärgar hela tiden....


Jag var just inne o tittade till dem o då hade Dixie en liten liten klutt i skägget, det är ju mamman som ser till att de kan både kissa o bajsa den första tiden så jag behöver inte skyffla nåt...ÄN!!! men jag vet ju hur mycket det blir när de börjar kubba runt i hagen  


Med tanke på hur enorm hennes mage var så trodde jag kanske att det skulle vara 8 valpar, men hennes självvalda tema tycks ju vara Snövit o de Sju dvärgarna   


Temat för denna kullen är Dixieland-musik, dels så ville jag ha en koppling till Dixie o sen heter ju hanen Texas o det för ju tankarna till den amerikanska södern iaf!

Återkommer när jag bestämt vad de ska heta, har en hel radda med låt-titlar att välja på.


Ikväll ska det firas med lite räkor, hembakat bröd o jag tror jag slår till med ett glas vitt oxå - sen lär jag somna ovaggad  

Av Carry Jiewertz Larsson - 5 maj 2013 03:39

Efter en orolig dag o kväll för lilla Tjock så trodde jag att valparna skulle komma först på dagen på söndag, men efter sista kissvändan vid midnatt så gick vattnet o strax därpå kom den första lille killen.
Hittills (klockan är nu ca halv fyra på natten) så har det blivit fyra pojkar o två flickor men det kan vara någon kvar.
Just ligger Dixie o ger alla di, alla föddes pigga o glada o alla diar - så skönt.
Återkommer imorgon med mer information - god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards