Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 16 februari 2014 16:34

....ja ni fattar va....
Jag vet ju att hon har kennel och följer SKK:s regler o allt det där.....men.....jag hör henne allt som oftast säga att jag är en Piraya...

Öhh....fattar ni varför jag tycker hon är snurrig...det där är ju inte särskilt likt mig alls....jag är ju jätte jätte söt!!! Det säger alla....

Men så säger hon att det beror på att jag tuggar i mig allt möjligt....
Hmm...kanske, men bara kanske - jag erkänner absolut ingenting - men som sagt det kan hända att jag har tuggat i mig: två påslakan, tre underlakan, tre örngott, en matta, lite tapeter (tycker de behöver nya) och kanske kanske har jag nån enstaka gång råkat öppna munnen o stänga till den om ett finger när nån bråkar med mig på trimbordet....

Ingen kan faktiskt BEVISA att det var jag som gjorde det där....ok det där med fingret på trimbordet KAN jag ha svårt o skylla på nån annan....men toarullarna o tapeten i hallen var det faktiskt Mamma Dixie som fixade.....oj oj nu växte min nos.....hm....
Sen säger hon ibland att jag dessutom är en Näbbgädda....men hallå!!! Om man ska vara uppfödare - som min matte är - så FÅR man inte ägna sig åt att korsa raser!!!! DET är jag säker på!!!

Och jag är INTE 90 cm lång och jag väger kanske lite mer än 1,3 kilo, jag har visserligen silverfärgat skägg så färgen stämmer....vassa tänder - japp, det har vi ju avhandlat redan....men det konstiga är att hon inte säger Näbbgädda till mig när jag sätter tänderna i nåt utan typ när vi är ute o går eller tränar o jag inte har nån lust o lyssna på henne utan tjafsar lite....kan ni fatta vad hon menar??!
Ja ja matte får skylla sig själv för det är HON som sett till att jag o alla mina tretton syskon (hel o halv) blivit till och jag vet att hon innerst inne tycker att vi är väääääldigt mysiga allihopa, fast JAG är BÄST!!! Så det så!!
Nä nu ska jag vila lite o matte ska städa lite sa hon....fast jag har inte ställt till med nåt bus idag....men vi har fått en ny matta i köket o den har jag inte undersökt än....så hej svejs!!

Ovido - Quiz & Flashcards