Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 5 mars 2013 10:38

Igår var vi till Kennel Kaspelix igen för en date mellan Dixie och Texas - även igår uppstod tycke så nu håller vi tummarna för att det blir små miniskäggtroll om ca 9 veckor.

men till dess så kan jag ju bjuda på lite gamla bilder - idag är de från vår första valpkull som föddes 31 mars 2009.

 

Lilla bedårande Dixie dvs Toute Vitesse Amazing-Grace i husses famn

I valplådan

 

Zigge o Dixie i valphagen - och nej! de ler inte utan har just fått smaka Eukanubas valpkex för första gången - MUMS!!!

 


 

Mat är väldigt väldigt gott

 

Dammsugaren måste ju undersökas ordentligt - den stjäl ju en massa grejer från golvet

 

Liten Dixie filosoferar - konstigt nog var hon den lugnaste av valparna....

 

Dixie i mattes hand   

  

Dixie ca 10 veckor gammal, här hade vi besök av min pappas kusin Curt Jiewertz som varit uppfödare under i stort sett hela sitt vuxna liv, nu var han en bit över 80, han födde upp Borzoi, Långhårig tax och Pappillon under kennelnamnet Sjöormens.

Jag frågade en gång hur många valpar han haft totalt och svaret blev: ja det är ju tresiffrigt o den första siffran är en 8 eller en 9...oj oj oj kan ni tänka er att hitta på unika stamtavlenamn åt så många.

Riktigt den omfattningen har jag nog inte tänkt mig.....

Ovido - Quiz & Flashcards