Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen???
Kaka söker Maka....
Troligen!!
Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One!
Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansiktet blir brun men inte den på kvällen...
I morse gick det upp för mig...när Maya vaknar på morgonen så tar husse ut henne och Britta i trädgården, när de kommer in kastar sig Maya över mitt ansikte för att pussas o kanske bita lite i näsan...
På tomten har vi en stor lönn och runt den vill inte gräset växa utan det är typ sand/jord och dit rusar aå klart Maya direkt efter att ha gjort det hon ska...så när jag gör rent ansiktet efter min skönhetssömn så tar jag bort en massa sand/jord oxå!!

Men söt är hon!! Eller hur!!
Jag tror Maya blir en kul hund att jobba med - det är full fart som gäller!!
Idag har Maya och jag varit inne i Örebro för att träna lite, hon är jätteduktig på att söka min blick när jag kallar på henne, vi har redan börjat träna inkallning med fotposition - under glada, lättsamma former!!
Om knappt två veckor börjar vi valpkurs hos bästa Prickis!! www.bmshundtjanst.se
Ska bli sååååå kul!!
Den 3:e september har vi Kennelträff här med föreläsning av Prickis, lite olika träningstips, pälsvård m m
Du som har köpt valp av mig får helt enkelt inte missa detta!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards