Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 23 oktober 2014 20:57

är gott!!
Igår introducerade vi mat för de små monstren och efter den första smakportionen på ca en tesked var så plockade jag fram valpbaren o serverade dem alla en portion väl uppblött foder....
MUMS FILIBABBA!!! Var det enhälliga utlåtandet!!

Idag var de även mycket mer mottagliga för att jag satt i hagen hos dem, de sökte sig till mig, klättrade på och bet i mig. De fick möta en prasslande leksak som var spännande och de har definitivt lärt sig bajsa....hm...ja ja nu döper vi om Mjölkfabriken till Kiss & Bajsfabriken!!
Det är så spännande att följa hur de utvecklas, alla är framåt o nyfikna och väldigt pigga, i natt sov de faktiskt hela natten och det tyckte husse var väldigt skönt eftersom det är han som sover hos dem den här veckan. Vi turas om så gott det går, jag är ju hemma på dagarna o får se till att aktivera de vuxna skäggtrollen.
Dennis är väääääldigt sugen på att gå in till valparna men än så länge motar Dixie bort honom, Britta tycker de är skitkonstiga o reser rgg o muttrar...

Nu har jag lyckats få skrivaren att samarbeta så alla papper som behövs finns i varje valps egna mapp. Det är noga att ha ordning o reda! När jag kom till veterinären för valpbesiktning förra gången tyckte de att det var så bra ordning, inga tveksamheter om vilken valp som var vilken...jo självklart måste man ha ordning när man kommer in med sju stycken, det FÅR ju inte bli fel!!
I helgen kommer valpköparna på besök och jag vet ju hur mycket man längtar när man är i den änden....så VÄLKOMNA Vi är redo och ser fram mot att ni kommer!!

Ovido - Quiz & Flashcards