Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Tre veckor idag

Av Carry Jiewertz Larsson - 19 oktober 2014 19:45

Hurra!!! Idag blir Dixies sju små dvärgar tre veckor!! De har börjat bli mer rörliga, när nånting händer som de tycker är värt att reagera på så blir det full fart (Toute Vitesse på franska) i valplådan!! De stapplar runt på vingliga ben...kissar lite här o var....bajsar på sig av förväntan...och när mamma anländer blir det ett herrans liv!!!
Igår fick husse fixa så att kanten på lådan blev lite högre, tre av fyra sidor är ju inramade med kompostgaller (hundägarens bästa vän) men framåt måste det ju va öppet så mamma kan komma o gå...och nu hade även de små miniskäggen upptäckt att de kunde häva sig upp o tippa sig över kanten....inte bra...så husse, som är praktiskt till skillnad från matte som är teoretisk..dvs matte kommer på vad aom ska göras o husse genomför det...ja ja husse fixade en mobil kant som ännu inte kan forceras!! YEY!!
Jag tänker att de på onsdag fått tillräcklig stadga i benen så att de kan flytta ur lådan till hagen/valprummet, till att börja med kommer ytan att vara begränsad för att de ska känna sig trygga, det får inte bli FÖR mycket på en gång. Så vi har löst det att det är enkelt att minska o öka ytan för valparna.
I rummet kommer det att finnas ett valpgym, tänk ett babygym fast mindre, en tunnel, en vippbräda, leksaker, olika typer av underlag...allt för att göra berikningen enkel o bra!!
Till veckan ska vi även introducera MAT!! Dvs sån mat som inte kommer ur mamma! Det brukar bli skoj...och kladdigt...och kaotiskt...bilder kommer så klart!!
Inga nya bilder på valparna idag däremot!! De ville inte vara still när jag skulle fotografera...så Britta o jag bjuder på en bild på dagens skörd i svampskogen!! Jo de vuxna måste få sitt oxå, så Britta o jag drog till skogs och sedan tog Dennis o jag en cykeltur...ja ja ni vet...JAG cyklar o Dennis springer!! Sen tog husse en prommis med tjejerna.

Britta o jag har fyllt förråden!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Ovido - Quiz & Flashcards