Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 26 augusti 2014 18:36

Äntligen är vi helt säkra på att Lp1 Toute Vitesse Amazing-Grace är dräktig!
Dixie som hon kallas till vardags är nu fyra veckor in i dräktigheten och idag ville hon inte äta frukost!!! YEY!!!! Alltså jag vill ju att hon ska äta men det är ju ett gott tecken!
Pappa till valparna är Kaspelix Utility For Future till vardags kallad Hugo.
Dixie är mentalbeskriven med 1:a på skott, hon är inte rädd för något, älskar människor och särskilt barn, hon är arbetsvillig och har Lydnadsdiplom i Lydnadsklass 1 och har dessutom tävlat med godkänt resultat i Apellspår. Hon älskar att få jobba och är lyhörd o snabbtänkt. Pälsen (som jag klipper enbart pga av dräktighet) är svart och supersträv, hon har ett vackert vitt skägg och är charmig.
Hugo är väldigt social och framåt med sträv fin päls och är utställd med Excellent, båda är självklart ögonlysta innan parning med öga U A.

Dixie har haft två kullar tidigare med totalt 14 valpar och alla har bra pälsar och är stabila, arbetsvilliga med mycket motor.

Jag tänker framför allt mentalitet i min avel, för mig är det viktigt att sällskapshundar ska fungera i vardagens alla omständigheter.
Hittills är det bara en av Dixies valpar som är utställd med Excellent och CK, Toute Vitesse Triumph Minerva som kallas Mindy.
Vill du kolla mer om föräldrarna o tidigare valpar så gör du det på http://skk.se klicka på E-tjänster och Hunddata, sedan skriver du in stamtavlenamnet o klickar dig vidare...

Välkommen att höra av dig på tel 0706528917 om du är intresserad av valp, de är beräknade att födas i slutet av september, följ bloggen så håller jag er uppdaterade!!

Dixie och jag tränar lydnad.

Fina Mindy, Toute Vitesse Triumph Minerva, ägs av Kristina Håkansson i Klippan.

Dixies dotter Lykke, Toute Vitesse I Found a New Baby tränar apportering

Mamma Dixie

Ovido - Quiz & Flashcards