Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Valpar

Av Carry Jiewertz Larsson - 28 juli 2014 21:36

Nu hoppas vi på ljudet av små tassar här på Kennel Toute Vitesse!
Idag parades vår Dixie dvs Lp1 Toute Vitesse Amazing-Grace med Hugo dvs Kaspelix Utility For Future.
Dixie har tidigare blivit mamma till totalt fjorton små skäggtroll, så nu ser vi med spänning fram mot några till.
Dixie är en dam med hög integritet, skinn på näsan (nosen) starka åsikter har hon...och är arbetsvillig till max, hon har en väldigt sträv päls och är Mentalbeskriven med 1:a på skott.
Hugo är en snygg kille, utställd med Excellent, vääääldigt trevlig, han är morbror till charmtrollet Britta, halvbror till Kaspelix Qut The Crap "Texas" som är pappa till min förra kull.
Jag är lite svag för de här linjerna för pappa till Dixies första kull är "Leo" Kaspelix I'm Not Yesterdays News
Stamtavlan både vad gäller Dixie o Hugo är bra, finns ju friskt "blod" om jag nu får kalla det så. Dixie har en tjeckisk pappa Waterfall Z Dixie och bakom Hugo finns en norsk hane According to Dolma Ling.
Gå gärna in på http://skk.se o sök i Hunddata om du vill se mer.
Jag återkommer så snart jag vet att Dixie är dräktig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Skapa flashcards