Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 20 juli 2014 17:46

YEY äntligen går min Dixie dvs Toute Vitesse Amazing-Grace (reg nr S31948/2009) in i löp!!! Och om allt går som planerat ska hon paras med Kaspelix Utility For Future reg nr SE59428/2011 (Hugo) och jag ser sååååååå fram mot den här kullen. Jag har ju Britta här hos mig som är efter Hugos syster Svea (Kaspelix Unmarried) och oj oj vilken tjej!!! Snygg och smart!!! Så det ska bli jätteroligt med den här kombinationen och stamtavlan är ju intressant!!
Härom veckan ställdes en av valparna efter Dixie ut igen och fick Excellent med CK hon heter Toute Vitesse Triumph Minerva "Mindy" och ägs o sköts så bra av Kristina Håkansson - tack vännen för att du ser till att göra det bästa av Mindy!!

Mindy bär mormor Doris (Kaspelix Full Fart Doris) utställningskoppel och det för lycka med sig!! Doris har ett CERT och är mamma till Dixie.

Dixie är mentalbeskriven (MH) med 1:a på skott och innehar titeln Lp1, dvs hon har ett Lydnadsdiplom i Lydnadsklass 1, hon är suuuupersträv trots att jag klipper henne (jag klippte henne av bekvämlighetsskäl inför första valpkullen, hennes mamma mådde inte bra under dräktigheten o det blev svårt med pälsvården, så jag tog det säkra före det osäkra o klippte ner Dixie...men det hade jag inte behövt, för Dixie är gjord för att vara dräktig o få valpar)
Alla Dixies valpar har fått svart fina sträva pälsar och så vitt jag vet (jag har träffat 14 av 16) bra mentalitet, vilket jag värdesätter högt!!! Hellre en mentalt stark hund än en supersnygg!!! Helst vill jag ju ha både och så klart, men eftersom min första hund Daisy var väldigt rädd och mentalt svag så är det viktigt att få fram hundar som funkar i vår vardag!!
Så är du intresserad av en valp i slutet av november är du välkommen att kontakta mig på telefon 0706528917 eller mail jiewertz@me.com

Ovido - Quiz & Flashcards