Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2014 20:19

Äääääntligen!! Äntligen får JAG blogga...fast jag hör matte sucka...oj då...hon suckar för att "jag" nästan bloggat klart när sidan kraschade och allt försvann....jag törst inte riktigt upprepa vad matte säger...
Ja ja jag hade i alla fall skrivit om att jag håller på o lära mig "spåra" - jag har ABSOLUT ingen aning om vad det betyder!! MEN en sak vet jag!! Det är skoj när vi åker ut i skogen o jag får jobba med nosen...o aå himla glad matte blir när jag tydligen gör rätt och hittar min leksak ute i skogen....jag funderar bara på hur i hela friden den kunde hamna där....
DET är konstigt!!
Dessutom måste jag passa på o klaga!!
JAG får nästan aldrig blogga för matte är så himla upptagen med SIN blogg.... http://carryon.bloggplatsen.se
Där kan ni läsa vad hon tycker!!
Ja ja men nu bloggar JAAAAAAG!!

Här sitter min husse skogen o fikar medan vi vääääntar...å vääääntar....men sen blir det skoj!!
Jag är ju en smart tjej fast jag bara är fem månader gammal!
Första gången vi åkte till skogen för att "spåra" så fattade jag ju direkt att matte hade gått ut i skogen o jag använde nosen för att kolla vart hon gått...ja ja jag VET att hon gick bakom mig o så, MEN hon hade ju gått ut skogen innan...så jag satte direkt ner nosen...och vet ni!!! Mitt ute i skogen låg min favoritleksak!!! DET var konstigt!! Ja ja matte uppförde sig som att hon vunnit på lotto eller nåt...SÅ himla märkvärdigt är det väl ändå inte!!! Jag luktade mig fram o min nos är såååååååå mycket bättre än mattes!!!

Några dagar senare åkte vi ut i skogen igen...vi var rätt många...
Först fick jag "spåra" ett spår som matte gått - plättlätt!!
Efter att jag fått leka o vila en stund så gick vi iväg igen...men nu var det inte mattes lukt jag kände...det var Rose-Maries...hmm...ja ja jag provar väl...och vet ni!!! En av MINA leksaker låg ute i skogen IGEN!!! Nån är väldigt väldigt slarvig!!! Och det är inte JAG!!
Sen...lite senare...efter gruppfotografering o så....

Ja...jag sa väl att vi var många...o då var ändå inte Spencer med på bild...Spencer är visst en Bouvier...och fick inte va med på snuzerfotot..
Då i alla fall så var det en av kompisarna som inte "kunde" (snarare inte ville) spåra, så mattes kompis sa att hon o Spencer kunde gå ut i skogen o leta efter mattes leksak som visst låg där ute...alltså MIN!!!
Men Spencer hittade inte spåret...jag ropade: JAG KAN!!! HALLÅ!!!! Jag KAN!!!
Hmm sa matte..är du inte trött lilla Britta...nej!!! Nej!! Det är jag inte!!! Så jag gick ut i skogen medlare efter..o jag hörde hur matte sa: nja...jag tror inte du vet vad du håller på med nu Britta!! Surprise!!!! Haha!!! DÅ!!! Precis DÅ!! Hittade JAG SUPERBRITTA!! Leksaken!!! YEY jag är bäst!!

Idag åkte matte o jag buss...det var inte alls läskigt...lite konstigt...men skoj!! Vi klev av bussen o gick in till en skoj farbror på ett ställe där jag fick godis o pussar!!! Såna ställen är de bästa!!
https://www.facebook.com/brazooorebro

Farbrorn såg ju ut som farbror Dennis!! Kolla mustaschen!!!

Farbror Dennis som är en pepparsaltkille har en lika dan ju!!
Sen kom husse o hämtade oss med bilen o jag...jo JAG fick köra bilen....

Nää...skoja bara....vi stod still...
Såna här skojiga dagar har vi jätteofta!!! Jag äääälskar min matte!!! Jaa det gör jag....och nej...jag har inte fått betalt för o säga det...hi hi...

Ovido - Quiz & Flashcards