Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 22 maj 2014 22:44

Pust och stön och stånk!!!
Min matte hon kör hårt med mig nu, vi tränar nästan varje dag och ibland sätter jag mig på tvären o krånglar....men vet ni....jag äääääälskar o träna ihop med matte för då är det bara hon o jag och jag märker på riktigt hur mycket hon gillar att va med mig!!
Hon klappar på mig och ger mig godis o säger en massa saker som låter trevligt...ok ok ibland tar hon i från tårna o säger FY!!! eller NEJ!!! och vet ni vad jag gör då??
Jo jag LÄGGER MIG!!! Funkar varje gång för så börja matte skratta o säger nåt om att jag är en tokfia...

I går tränade vi här hemma hos mig, eller hmm på en gräsmatta i närheten och jag bestämde mig för att det var en sån där dag som jag inte hade lust o träna på...men platsliggningen gjorde jag o sket i resten.
Jag gör så ibland för då blir lixom matte lite mer uppmärksam har jag märkt...
Men idag åkte vi iväg o tränade ihop med mattes kompis Ellen som har stoooooooora hundar...nån sorts viktiga hundar...chefer tror jag....för några veckor sedan var jag o mamma Dixie o farbror Dennis där en hel dag utan matte o husse och den här gången fick jag aldrig chansen att rymma som jag gjorde när vi var hos Rose-Marie...jag har ju fattat att matte inte var så glad på mig då...

Ja ja tillbaka till det där med o träna...idag bestämde jag mig för att jag skulle vara SAMARBETSVILLIG!!
Jodå!! Jag kan om jag vill!!
Matte släppte ut mig ur bilen o lät bli o sätta på mig kopplet o då tänkte jag att, hmm ok hon litar på mig alltså...ja ja då är jag väl schysst tillbaka dårå...så jag trippade runt o lyssnade noga på allt matte sa OCH jag gjorde som hon sa oxå!!! Matte verkade jätte jätte nöjd med det!!! Jag fick ost!!! Massor av ost!!! Å så fick jag leka med favvoleksaken och så klappade o visade hon med mig jättemycket så matte var riktigt trevlig o va med idag faktiskt!
Jag önskar hon hade fler såna dagar!!

När vi kom hem så fick mamma Dixie, farbror Dennis o skitungen Britta komma ut o leka och jag lyckades få tag i nåt som matte tydligen ville ha väääääldigt mycket!! Så då kubbade jag runt med det i munnen tills jag märkte att hon tröttnade, då stannade jag o gav henne den....sen hörde jag henne muttra nåt om att hon kanske borde låtit mig äta upp den där wasabin så hade jag kanske inte varit så pigg på o stjäla saker fler gånger....vad är wasabi?? Det måste ju vara nåt väldigt väldigt gott eftersom matte så gärna ville ha den!! Om jag haft chansen hade jag nog hellre tagit lådan med ris o rå fisk...
Ja ja sen chillade vi lite o lekte o busade o sen kom mormor Doris o hälsade på, hon är jobbig för hon vill alltid bestämma o verkar inte fatta att det är JAG som bestämmer här!!! Fast mattes kompis Prickis sa förra veckan att jag har "polisegenskaper" och att matte inte skulle låta mig komma undan med det...vad då??? Poliser är ju bra!!! Min mamma är en polis det har jag hört o hon är ju bra!!! Hmm ibland är det svårt o fatta vad de där på två ben menar!!! Kan det ha nåt o göra med när jag fick åka polisbil i påskas...det var ju ingen som verkade gilla det...inte ens jag...
Ja ja hej svejs nu ska jag sova för jag hörde att vi skulle träna i morgon igen....pust...stånk...stön...

//Lykke

Skapa flashcards