Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Lydnadsklass 1

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 april 2014 18:12

Nu är det ju så här att min storasyster Lykke (ja jag, Britta, fick blogga idag igen) åker ju iväg med vår matte Carry o tränar o tränar och när de kommer hem så brukar Lykke retas med mig o säga att JAG minsann är för liten för sånt!! Så då sa jag till matte att jag vill börja träna NUUUUUUU! Lykke var ju nästa fem månader när hon började träna o jag är ju lite mer än tre månader så!!!! Jag ska minsann slå henne!!!

Det här är Lykkes mamma Dixie som tränar med matte, Dixie var 1,5 ÅR när hon började träna o hon var över TVÅ år när de tävlade första gången, det har jag hört så DET blir ju inte svårt att slå....tror jag....kanske....hmm....nu blir jag kanske lite osäker....NÄÄRÅ skoja bara!!! JAG kommer att vara BÄST!!!

Kolla här bara!!! Idag sa matte att vi skulle träna Sitt/Fot så då gjorde vi det!!! Och NEJ mina öron är inte stora jag är bara väääääldigt bra på o lyssna!!

Apportera gör jag redan!!! Matte säger att Dixie fick nollor varje gång i Lkl1....vet inte riktigt vad det betyder men hon låter inte glad så jag gissar att det inte är så bra....
Idag berättade Lykke att hon bestämt sig för att ta apporten OCH hålla den och matte nästan svimmade av lycka!!!

Men farbror Dennis han är en Bimbo säger matte och så pussar hon på honom så det är nog något väldigt bra!!! Jag tror att jag oxå ska bli en Bombo Bambi Bumba eller vad det hette....

Ja ja det är väääääldigt kul när det är bara matte och jag i alla fall, hon ger mig ost och säger Sitt! Kom! Sitt! Fot! BRAAAAAAAAAA!!!! Fattar inte riktigt men lite ost säger jag ju inte nej till....
Förut idag så åkte matte o jag i den där saken som brummar o så gick vi på hårt underlag där det var en massa människor som jag inte känner och alla ska komma fram o klappa på mig, jag ville gå fram till en stoooooor hund men den hunden morrade åt mig aå då fick jag inte för matte...annars har jag mest hjälp matte med lövhögarna idag, hon drar ihop löven o jag hjälper henne få dem dit där de var förut....fortfarande fattar jag inte riktigt varför hon blir sur då....ja ja hon lär sig väl!!
Nu ska jag väcka husse för vi ska åka o titta på brasa o lite annat...fast jag vet ju att alla kommer att titta på MIIIIIIIIG!!

 
 
Casper

Casper

1 maj 2014 03:14

Helloj Britta! Du är superduktig. Bimbo vill du inte bli, inget bra. Du kan bli Prinsessan tycker jag. Hälsningar från Casper Batman. Batman kallas jag för mina öron är jättestora och det ser nästan ut som att jag kan flyga iväg med dem.

http://www.mahlinsotto.blogspot.com

Carry Jiewertz Larsson

31 augusti 2014 22:40

Ha ha hej hej Batman!!! Jag är en Sessa det säger min matte varje dag...Bimbo-Sessa....näää nu ljög jag...matte säger att jag är en riktig klok o smart Sessa!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Skapa flashcards