Alla inlägg den 28 april 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 28 april 2014 20:56

Hej hej jag heter Britta och jag är tre månader och fyra dagar gammal....typ....

Häromdagen var det en av mattes vänner som tyckte att JAAAAAAAG oxå kunde få blogga så!!! Nu får jag det!!!
Jag är inte alls en sån där Drama-Queen som min storasyster Lykke är, jag är snäll och timid o väldigt lydig jag...joorå det är jag och SÖT!!!! Japp!
En sak som jag tycker är konstig är hur min matte låter när jag kissar eller bajsar...om jag gör det inne så hör jag hur hon behärskar sig o stönar lite lågt eller muttrar men när jag gör det ute i trädgården så är hon lixom bara HURRA!!! BRA!!!!! DUKTIG!!!! JAAAAAA!!!
Kan nån vara så vänlig att förklara för mig VARFÖR det är skillnad!!?? Jag är ju bara en bebis o fattar verkligen ingenting av det där!!
Och ibland nä jag tar saker i munnen - som igår när jag tog husses sladd till telefonen - då blir de lite sura o säger FY!! NEJ!!! Men när jag bär runt på leksaker och kommer med dom till matte då blir hon så glad så glad!!! Och bara ropar: BRA Britta!!! DUKTIG TJEJ!!!
Vad är skillnaden??

Det kan ju inte ha o göra med hur söt jag är, för jag är absolut lika söt när jag bär på husses sladdar!!!
Idag hade jag jätteroligt ända tills matte kom....husse hade dragit ihop en massa löv på en presenning i en stoooor hög och jag!!! jag lixom bara rusade tvärs igenom och löven bara prasslade o for åt alla håll! Husse han skrattade o sa: lilla Britta!!! Men när matte kom hem så var det minsann slutlekt!!! Då puttade hon till mig o sa FY!! Men Britta!!! Du får inte sprida ut löven som husse samlat ihop!!
Men hallå!!! Om det var så noga kunde väl husse sagt till själv!!! Jo då det kunde han gjort!!! Så himla farlig är inte matte!!

Det här är jag och Lykke som leker med en av alla leksaker som vi bär ut och som matte envisas med att bära in igen!!! Hon är verkligen inget skojig!!!
Men Lykke hon är skojig hon!!! Hon bär ut husses o mattes skor i trädgården och DÅ blir det livat o fart på dem minsann!!! Då rusar husse o matte omkring o jagar henne och Lykke har jätteroligt o ibland gräver hon ner skorna och då blir de inte heller glada....jag fattar inte riktigt hur de tänker faktiskt!!
Ja ja de går på två ben o är inte alls riktigt lika smarta som oss som går på alla fyra!!
Det kan tänkas att jag får skriva i Lykkes blogg igen...men jag är inte riktigt säker för hon är rätt självisk faktiskt...
Hej svejs så länge!! Nu är det snart läggdags!!

Ovido - Quiz & Flashcards