Alla inlägg den 23 april 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 23 april 2014 23:27

Så här är det, i söndags hände det lite grejer och jag vet att det går en massa rykten om mig bl a på Facebook....
MEN nu kommer MIN sida av historien!!
I söndags när vi alla låg o sov sött i Fridhem så ringde telefonen strax efter kl 04.00 och husse svarade o jag förstod att det var nåt han blev ledsen över, men vi somnade om allihopa en stund o sen ringde telefonen igen, det var inte lätt för mig o somna om men matte har sagt åt mig på skarpen att jag inte FÅR gå ut o kissa kl fyra...hon är lite jobbig faktiskt, jag hade ju äääääntligen lyckats få henne att gå upp både kl fyra kl fem o kl sex o ibland även kl sju....men sen tröttnade hon o blev så himla petig...
Ja ja det var ju inte om DET det här blogginlägget skulle handla...
Men jag gillar ju att gå upp tidigt o komma igång...
Ok ok tillbaka till ämnet...MIN sida av saken!!
Vi klev i alla fall upp tidigt o jag märkte att både husse o matte var upprörda, de satt vid bordet o drack kaffe o pratade i de där små platta svarta sakerna o då vet jag att de inte riktigt bryr sig om vad vi skäggtroll gör....och ibland passar jag på o hitta på bus då o sen skyller jag på Dennis...lyckas nästan alltid faktiskt o:)
Sen packade de saker i en väska, hällde upp mat i burkar, sån mat som vi gillar och jo visst vi fick mat o fick springa ut i trädgården, men det kändes lixom inte som att de riktigt brydde sig om oss...de var bara konstiga helt enkelt!
Sen satte de mig, mamma Dixie, farbror Dennis o skitungen Britta i bilen o åkte iväg till Mattes kompis Rose-Marie o hennes man Johan o där lämnade de mig o Dennis o åkte vidare o jag fattade ju direkt att de tänkte sitta hemma o gosa med Mamma o skitungen, så så fort jag fick chansen så stack jag!! Jaha då!!! Jag RYMDE!!!! Men någon såg mig o sa till Johan som kastade sig på cykeln för o fånga mig...så jag satte av ut på en stor väg med en massa bilar o sen ut på en åker och eftersom Johan inte gav sig så fick jag ju kasta mig i bäcken o simma lite...och min strategi funkade för sen såg jag inte honom på lääääänge :))
Sen tänkte jag att jag kanske skulle kolla läget på Kumlabunkern för jag har hört att matte ibland säger att jag platsar där...men jag kom inte in...utan fick fortsätta springa....jag sprang o jag sprang o sen kom jag på att Rose-Marie sagt nåt om att vi skulle spåra...så då tänkte jag att SPÅR det finns ju vid järnvägsstationen, för en gång var jag med matte dit o hämtade husse och jag såg en maaaaaaaassa spår!!!

Men!!!! Då var det nån som tog tag i mig o satte halsband o koppel på mig o sen fick jag åka i en sån här

Och alla människor verkade så himla upprörda...jag fattade verkligen ingenting!!! Jag menar...JAG VILLE JU HEM!!!! HEM till matte o husse!!! Men de var visst inte hemma, det var därför jag var hos Rose-Marie....kunde ingen berättat för mig att jag skulle vara där en liten stund o sen skulle jag få komma hem igen!!! Det är väl det minsta man kan begära!!!
Sen fick jag höra att den här bilden låg ute på Facebook och jag var minsann EFTERLYST!!!

Men JÖSSES!!!! Såååå ful är jag verkligen inte!!! Och kameran lägger på minst fem hekto så.....
Ja ja resten av dagen låg jag och sov och dagen efter låg jag och sov.... och på tisdagen sov jag mest oxå men idag har jag varit pigg igen och fått följa med matte till klubben och vi trääääääänade, det är set roligaste jag vet...det vill säga när jag får åka själv o slipper ha med skitungen Britta...hon ska minsann alltid glänsa...bara för att min mamma o jag inte riktigt gillar att apportera så ska hon visa att HON minsann kan fast hon bara är 12 veckor gammal...

Ja ja jag VEEEET att matte älskar mig MEEEEEEST för idag fick jag åka med till klubben TVÅ gånger och jag blev fotografeeeeeerad!!!

Hej på ett tag nu säger matte att jag måste vara en snäll och lydig hund...vi får väl se hur det går med det...he he he

Ovido - Quiz & Flashcards