Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Stor tjej...

Av Carry Jiewertz Larsson - 24 februari 2014 19:08

Hej hej på er alla mina fans....
I helgen åkte matte o jag iväg till klubben för o träna o för att matte skulle lära sig nya saker!! Hon har lite inlärningssvårigheter min matte så hon måste nöta o nöta in saker o ting...jag lär mig på ett kick men för att inte matte ska bli ledsen så låtsas jag att det tar lite längre tid!! Jo så får man göra och vinsten för min del heter: GOOOOOOOODIS!! För när matte tror att jag inte fattar ja så anstränger hon sig lixom lite mer o plockar fram godis mycket oftare!! Jag är smart jag!! Det där har jag räknat ut alldeles själv!! Jaarå!!
Sånt här tar hon med....fast utan den sär konstiga saken som tittar fram...

Ibland får jag:

Det är jättegott med pannkakor!! Men jag gillar ost o korv bäst!! Men matte är så petig med nåt som heter lök så det får inte vara lök i korven så korv får jag inte så ofta...
Ja ja i lördags dårå....
Det var några hundar till o deras tvåbeningar, Spencer var ju med så klart, honom gillar jag för han har skägg fast han inte är en schnauzer!! Men nu har matte sagt att jag inte ska få träffa honom på ett tag o jag fattar inte varför!! Jag har ju varit jättesnäll mot honom o nästa gång vi skulle ses hade jag tänkt o vifta lite med min rumpa under hans nos....men matte säger att det är just därför jag inte får träffa honom....jag har tydligen blivit en stor tjej nu o matte kallar det för att jag löper....men hallå!!! Nu får jag ju inte löpa på promenaderna ens för matte har mig i koppel hela tiden o jag hör henne muttra nåt om att vi ska minsann inte ha nån tjuvparning här inte...hmm...fattar ni vad hon menar?? En tjuv vet jag ju vad det är, det är ju typ en sån här:

Men parning vet jag faktiskt inte riktigt vad det är, mina mamma har visst inte haft det där samtalet med mig som jag hört talas om...
Ja ja i lördags....jösses vad svårt det var o hålla tråden idag då....nu muttrar matte nåt om löphjärna....öh....va??? Löphjärna?? Fattar noll!! Men hon är lite konstig....
LÖÖÖÖÖÖÖÖRDAG!!! Sluta lura iväg mig så där är ni snälla...
Det var en som heter Emelie som var där o skulle träna våra mattar och det var jäääääätteroligt och matte var inge duktig men det var JAAAAAAAG för jag fick ost!! Ost!!! Och mera ost!!! Jag behövde bara gå lös i lokalen o med jämna mellanrum dyka upp vid mattes sida för o få ost, o ibland tog matte fram bästaste leksaken o kampade med mig! DET gillar jag!!! Skitkul var det!! Utom att jag ibland var tvungen att ligga för mig själv o vila i min bur, dööööööööötråkigt var ju det! Men så fick jag ju komma ut o va med igen, men sen så plockade matte fram den där träsaken o ville att jag skulle ta den i munnen....men där har jag hört av mamma Dixie att DET ska man låta bli för den har varit i munnen på en massa andra...YÄCK så jag provade o lägga mig ner för då brukar matte bli glad....men det funkade inte så OK OK jag tar den väl i munnen då....och jösses Amalia vilket liv det blev o vad mycket beröm o godis jag fick så det ska jag nog testa igen!
Så fick jag sitta i mattes knä o kolla en stund medan Spencers matte blev drillad och då säger matte plötsligt: men oj jag tror su börjar löpa nu!! Hallå!!! Jag satt ju still i knät!! Kunde väl inte löpa då!! Men matte pekade på en pytteliten brun fläck på byxan, som om det skulle ha nåt med löpning o göra....ja håll med om att hon är rätt knäpp min matte....men jag behåller henne för jag gillar henne ändå!!
Sen på morgonen därpå så sa matte att hon definitivt visste att jag löper o nu måste jag ha byxa på mig!! Det är INTE roligt alls!! Men matte är ju en sån där som tror att hon vet allt bäst o hon får oftast sin vilja igenom...
Som det där med o göra om i sovrummet...fast där tycker jag husse var smart, han sa ja, OK men du får nog göra det mesta själv för jag jobbar ju o hinner inte så mycket...så matte satte fart, hon har knappt varit synlig de sista veckorna utan gått omkring i konstiga smutsiga kläder med penslar o burkar o en massa annat. Men jag håller med om att rummet blev fint till slut! Och matte är jättestolt över att hon målat allt, både möbler o väggar o lister själv, men husse fick måla taket för då sa matte nåt om att hon hade ont i axlarna...

Första kvällen vi skulle sova där så hade matte inte fått in sängen o det var jätte jätte konstigt att hon låg på madrass på golvet aå jag visste inte riktigt vad jag skulle göra...så jag ställde mig bredvid o krafsade o pep o då blev matte jättesnäll o lyfte upp mig o skrattade...klart jag kunde gå upp själv men det var ju så himla konstigt alltihopa!!
Tillbaka till löpningen....det har varit en massa löpning här oxå faktiskt, för matte har fått motionsfnatt o drar med oss ut på lååååånga snabba promenader och det är jättekuligt!!
Nu sak jag gå ut en sväng o sen ska jag parkera mig i soffan o se till att matte ger mig nåt gott för det behöver man när man löper...hörde nån muttra nåt om PMS...men det tänker jag inte forska närmare i ikväll.

Hej hopp så länge blöta pussnosar från mig //Lykke

 
 
Ingen bild

Hedvig

27 februari 2014 19:49

Hallå syrran! Vad roligt att läsa om dig i bloggen! Hoppas du fick mitt mail för någon vecka sedan. Även jag började med löpning strax före jul - det gick ganska bra sade husse o matte. Hälsa mamma Dixie och farbror Dennis, och såklart din husse o matte. Jag tittar på bilder på er ibland och viftar lite grann! / Hedvig

Carry Jiewertz Larsson

28 februari 2014 22:37

Hej hej syrran, jo jag fick ditt mail men matte har inte släppt in mig i mailen hon tycker jag är tillräckligt oförskämd här i bloggen...hi hi
Det är nog dags för en blogg till snart för idag kom husse hem med ett koppel som inte ska gå o gnaga av....jag har - kanske, men bara kanske - gnagt av sisådär en tre koppel....får nog bli nästa ämne...
Nospussar från mig o flocken /Lykke

 
Ingen bild

Benny

1 mars 2014 15:16

Tjena syrran! Upptäckte idag att du tagit över bloggen, jättekul.
Du skriver så roligt så jag tycker du ska fundera på att skriva en bok om ditt liv och leverne. Jag brukar ockå besöka den där gräsmattan som finns inomhus, det är superkul att vara där och jag skäller av glädje nästan hela tiden. Visst är det bra att man får godis om man gör någor som matte gillar. Kul att se kort på dig och brorsan, Kenta ser stor ut. Undrar om han är större än mig? Jag mäter nog nästan 40 cm i manken. Hoppas kunna komma och hälsa på dig snart.
Kramar från Benny med matte

Carry Jiewertz Larsson

4 mars 2014 22:47

Hej Benny jag vill gärna träffas men vi väntar tills jag löpt klart... // Lykke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Ovido - Quiz & Flashcards