Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Carry Jiewertz Larsson - 14 februari 2014 16:43

Hej hej jag heter Lykke och jag är en dvärgschnauzertjej på hela nio månader och jag har förstått att min matte inte sköter den här bloggen!! Så nu tar JAG över!! Matte har fullt upp med sin andra blogg som visst inte handlar alls om oss, vi som är skapelsens krona...vilka jag menar???? Dvärgschnauzrarna så klart!!!! Vem kan det annars vara som är skapelsens krona??
Matte tog just i från tårna o satt om jag nu måste blogga så kan jag i alla fall informera om att det i det här hushållet finns en mycket vettigare o mer sansad bloggare på http://carryon.bloggplatsen.se
Jösses vad menar hon med det??

Ja ja...hursomhelst så ska jag väl börja med att presentera mig.

Jag heter alltså Lykke, fast ibland säger matte att jag heter Toute Vitesse I Found a New Baby - men det är ju alldeles för krångligt o säga så jag heter Lykke kort o gott!!
Jag föddes här i huset för drygt nio månader sedan, min mamma heter Dixie fast egentligen Toute Vitesse Amazing Grace, och hon bor här o är en riktig bitch om jag får säga min mening....min pappa heter Texas, eller Kaspelix Qut The Crap men honom har jag aldrig träffat så vi är en modern familj för mamma o pappa är särbos...
Här bor en kille oxå han heter Dennis o han är rätt OK, fast jag kör rätt ordentligt med honom för han är gaaaaaanska mesig om du frågar mig...mäh frågade du inte...ja ja jag svarade i alla fall.
Matte verkar rätt förtjust i honom och jag kan faktiskt inte fatta varför, han tar bara en massa plats o ligger alltid i vägen när jag vill gosa med matte!

Minst en gång i veckan så åker vi bil till ett ställe där de har gräs inomhus...jag veeeet jättekonstigt och jag får ABSOLUUUUUUT inte kissa på gräset säger matte...dit har vi åkt regelbundet sedan jag var bebis...eller hmm ja fyra månader gammal var jag väl...
Då har matte med sig en massa godis och så sätter hon på mig ett särskilt halsband o koppel som vi bara använder när vi är där och sen säger hon FOT och börjar gå och om jag då bestämmer mig för att gå bredvid henne och titta upp mot henne så blir hon jättejätteglad och ger mig godis så det gör jag ju så klart!! Det där har vi hållit på med ett tag....börjar bli tjatigt...

Men nu plötsligt så börjar hon stanna o förväntar sig att jag ska göra nåt....men jag fattade verkligen inte alls....så då tog matte godis i handen o lockade mig till att sitta så då gjorde jag det och DÅ fick jag godis....snacka om att vara velig!! Först ska jag gå o titta på henne för o få godis men sen räcker inte det utan jag måste sätta mig ner när hon stannar...och ibland blir hon så löjligt glad o sliter fram min favvoleksak (lite sur är jag för jag får bara leka med den när vi är där med det konstiga gräset) och så leker hon med mig o busar o jag blir ju jätteglad så klart och sen tar hon leksaken o säger Tack Tack o ger mig godis!!! Jag lixom bara vinner hela tiden ju!!! Wohooo jag är jättebra på o få min matte till o göra som jag vill....tror jag....
Ja ja efter några gånger så bestämde jag mig för att det enklaste vore nog ändå att sätta mig varje gång hon stannar, och jodå det lönar sig!!!! Goooooooooodis woooooo jag är bara bäst!!!
Sen ibland tar hon fram en träpinne o vill att jag ska hålla den i munnen - urk o blä - min mamma har sagt att det ska man INTE!! Så nehej jag vill faktiskt inte!! Men sen är det ju det där med godissuget....ni vet hur det kan va va??? Hmm kanske om jag skulle ta och...jo....men jag testar väl.....

Japp!! Det lönade sig det med!!
Härom veckan var min bror Kenta på besök - jösses vilken fjant, han ville ju inte busa alls med mig!! Ja ja vi åkte iaf iväg till det där stället o så sa hans matte att Nej Kenta kan inte hoppa!! Va??????? Kan inte hoppa??? Det som är så kuligt!! Matte ställer fram nån sorts träställning o går med mig fram o tillbaka o säger hopp! o jag hoppar o får godis eller bus med bästa leksaken!! Skitkul!!
I veckan som gick så fick jag inte hoppa o det tyckte jag var lite trist så när matte skulle hjälpa till o ställa tillbaka den där träställningen så tänkte jag att...hmm...hon vill nog ändå att jag ska hoppa...så jag gjorde det bara för att jag kan!! Och matte hon bara skrek!!!! Vadårå!!!??? Bara för att det var liiiiite högre än vad jag brukar hoppa så blev hon alldeles till sig....jag hörde att hon sa nåt om att jag hoppat 70 cm....men det är väl inget!!! Det hoppar ju min kompis Spencer lätt som en plätt så då gör jag det oxå!!! Vadå "men han är en bouvier"?? Hallå!!!! Jag är minst lika stor!!! Jodå!! Det är jag!!! Jag kan om jag vill!!!
Jag kan en del annat oxå....men det sparar jag till nästa gång.
Hej svejs på er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards