Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 18 augusti 2013 22:11

Då var vår semestertripp över för denna gång. Nöjda, glada, utvilade...hmm kanske inte så utvilade men ändå utvilade...har fått en bättre dygnsrytm då vi oftast vaknat vid sjusnåret av liten Lykke o sen var det ju lika bra o köra igång o komma ut till frukosten som avnjutits utomhus vid Närån varje morgon i solsken!! Underbart!
Nu känns det som om vi är laddade för det som komma skall, imorgon har vi ett spännande möte inför framtiden...får återkomma om det när vi vet mer...men så mycket kan jag väl säga att vi söker vägar för att Gunno ska kunna göra nåt mer betydelsefullt än att transportera gods hit o dit.
Gotlandsresan har varit som balsam för oss, som varit trötta av mycket tråkigt som hänt den sista tiden, naturen på Gotland tilltalar mig, dess karghet där det ibland ser ut som att det är dött, men ändå så växer o grönskar det på de mest oväntade ställen - precis som i livet när det känns som om man bara vill lägga sig ner o ge upp så kommer det hopp och man kan börja grönska igen. Hoppet kanske inte alls har med det som tryckte ner men i slutändan så ser vi oftast att det blev ändå bra! Visst hjälper det att ha en positiv inställning till livet men ibland känns ord som "att välja glädje" verkligen som ett hån, ibland har man fullt upp med att bara kunna andas o hålla näsan ovanför vattenytan så att säga o att då mötas av flåshurtiga deviser o ordspråk kan faktiskt få motsatt effekt...man vill lixom bara trycka till nån o skrika högt...o sen en dag så vänder det...det kallas att leva och att inte blunda för det som är mindre vackert i livet!! Jag vill leva livet med både dalar o toppar, tänk vad trist om livet var bara rakt fram...
Just nu valde vi att ta småvägar hem istället för E20 som mest går rakt fram...för även bilåkningen blir roligare om man tar sig tid att ta omvägar, se sig om o inte alltid ha så bråttom....ännu bättre vore om vi åkte på hojen...men nu har vi ju hundarna med oss...
Jag kommer snart att starta en ny blogg där jag inte kommer att fokusera på hunderiet utan mer på livet i övrigt...det här får väl bli ett smakprov på hur jag tänker mig det...återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards