Alla inlägg under maj 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 5 maj 2013 03:39

Efter en orolig dag o kväll för lilla Tjock så trodde jag att valparna skulle komma först på dagen på söndag, men efter sista kissvändan vid midnatt så gick vattnet o strax därpå kom den första lille killen.
Hittills (klockan är nu ca halv fyra på natten) så har det blivit fyra pojkar o två flickor men det kan vara någon kvar.
Just ligger Dixie o ger alla di, alla föddes pigga o glada o alla diar - så skönt.
Återkommer imorgon med mer information - god natt!

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 maj 2013 14:01


Dennis har ju fått ett s k Histiocytom på bakhasen o får nu antibiotika i tre veckor och så länge han visar intresse för att gnaga o slicka på knölen så får han tyvärr gå med tratt - men ibland slipper han den, som här där han njuter i vår dotters famn! Dennis är dotterns favorit och kärleken är som synes besvarad   


Igår tänkte jag försöka sova lite middag så jag är utvilad inför kommande valpning, men det gick ju "så där" - i sängen skulle prompt Tratt-Dennis, Tjock-Dixie och Älsklings-Gubben vara samtidigt och alla var kelfriska    men när väl valparna är ute så vet jag ju att den första veckan får jag vila för då sköter lilla Mamma Dixie om valparna helt o hållet o det enda jag behöver göra är att se till att det är rent o torrt i valplådan o att Dixie får mat o komma ut o kissa.


Vi försöker ju få Dixie att ligga i valplådan så att hon ska vara bekväm med att vara där när det är dags för valpningen - men se DÄR vill jag inte vara sa Tjock-Dixie för jag trivs myyyycket mycket bättre hopkurad under Husses täcke och det är ju svårt att motstå det så klart!!


Idag är vi på dygn 62 efter första parningen så valparna kan ju komma vilken dag som helst nu. Tempen har sjunkit på Dixie men inte varit under 37 grader än så vi får nog vänta lite till, men jag lovar att uppdatera er så snart det händer nåt, jag vet ju att mina blivande valpköpare väntar med spänning så jag ska skriva både här o på Facebook så klart!!

Hej hopp så länge!! 

Ovido - Quiz & Flashcards