Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 19 maj 2013 16:09

Nu händer det grejer i valplådan minsann!!

Idag började alla försöka sig på att gå för o hitta till maten   inte är de jätteduktiga - men otrooooligt gulliga om jag får säga det själv...och det får jag ju   


Stamtavlorna har kommit, valpbesiktning är bokad inklusive chippning o vaccinering - det känns som om vi ligger bra till i tids-schemat. Förra gången fick jag en eloge för hur välorganiserad jag var när jag kom in med de 7 små dvärgarna till veterinären för besiktning, varje valp var noggrannt märkt o på varje beiktningsprotokoll (som jag skrivit ut innan) satt en lapp m färgbeteckning, reg nr o namn för inget får ju gå fel i det läget...men jag förstod att de inte var riktigt vana vid att möta ordning o reda...det tycker jag är jätte märkligt för man bestämmer sig väl inte när man är hos veterinären vem som är vem av valparna??? Jag gör det inte i alla fall!!


Nog tjatat om detta för nu vill ni nog se den lilla filmsnutten på valparna när de tar sina första stapplande steg!! Varsågoda och NJUT!!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards