Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

6 dagar

Av Carry Jiewertz Larsson - 11 maj 2013 15:46

Fröken Rosa 



Herr Gul


Fröken Mintgrön


Herr Svart


Herr Brun

 

Det var inte helt enkelt att få kort på de små raringarna, tyckte de var så sömniga o stilla...jodå det var dom ända tills jag la dom en o en på filten o försökte fotografera...då skulle de krypa än hit o än dit...

Men några skapliga bilder fick jag på dem i alla fall, alla äter bra o de har snart dubblat sin vikt sedan födseln - tur att de inte ökar i samma takt dessa första 8 veckorna...då skulle man nog tro att de var Riesenschnauzrar eller Irländska varghundar...

Dennis stack in näsan i sovrummet idag när jag höll på o gjorde rent i valplådan - men se han fick sig en åthutning som hette duga o la sig snällt tillrätta en bit bortanför tröskeln.

Men han får trösta sig med att om några veckor får han bli lekfarbror igen, han var så fantastisk med valparna i förra kullen o lät dem klättra, bita o tugga friskt på honom - finaste underbaraste lillprinsen


 


 
 
Ingen bild

Linda

11 maj 2013 17:02

Ååååå, vad fina....

Carry Jiewertz Larsson

11 maj 2013 17:41

Ja visst är de!! Gissar att ni längtar...kanske ska sluta lägga upp bilder...hi hi

 
Ingen bild

Ulla Ström

12 maj 2013 15:29

Åh, så fina valpar och vilket fint engagemang från dig! Tittar in på din sida emellanåt. Förstår att Dennis (Mio min Mios bror) har samma mysiga, fina lynne som min älskling! :-)

Carry Jiewertz Larsson

12 maj 2013 21:29

Ja han är härlig min lille kille - alltid go o glad

 
Ingen bild

Eva

14 maj 2013 08:40

Dagens höjdpunkt är när du lagt ut nya bilder och berättar lite om hur det fortskrider. Jag avverkade bloggen från år 2012 igår och såg alla fina valpbilder. Oj vad jag längtar.

Carry Jiewertz Larsson

15 maj 2013 20:25

Ha jag förstår dig!! Men snart kommer du ju o hälsar på din lille prins!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Skapa flashcards