Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Carry Jiewertz Larsson - 7 maj 2013 18:52




Litet gull som somnat på mamma Dixies bakben - får man va hur söt som helst?? JA!!! Det får man!!


 


Nu är valparna två dagar gamla och än så länge sover de eller ligger o snuttar på Mamma Dixie mest hela tiden och om hon är ute o rastar sig så försöker de snutta på varandra    det är svårt att låta bli att gulla med dem men jag vill inte hålla på o lyfta dem mer än nödvändigt så här i början, jag vill att de ska känna sig helt trygga o lugna så klart. Men sticka ner näsan i valplådan o snusa lite på dem kan jag göra ofta...ofta...ofta....finns inget som slår doften hos nyfödda valpar - inte ens nymalet kaffe doftar godare   

 


Alla mår fint o ökar i vikt som de ska och Dixie är en fantastiskt bra mamma o pysslar om sina små, vanligen kommer hon ångande glatt skällande när vi kommer hem om vi varit ute men nu ligger hon lugnt kvar o låter bebbarna dia klart innan hon kommer o hälsar.


Idag har vi faktiskt fått lite gjort i trädgården oxå - men det är mycket mer lockande att sitta vid valplådan o gosa....

Är du intresserad av valp så är det i nuläget bara två hanar som är otingade, 

ring mig på 070-652 89 17 om du vill prata valp!

Nu ska jag ägna mig lite åt min lille gråe kille så inte han känner sig bortglömd - men det är nog ingen risk för just nu får han o jag sova i gästrummet o husse tar nätterna vid valplådan (Dixie behöver ut några ggr per natt o husse somnar om mycket bättre än vad jag gör) och Dennis är så nöjd så nöjd med att få min odelade uppmärksamhet på morgonen - då smyger han tätt intill o vill kela innan vi går upp ur sängen         



Ovido - Quiz & Flashcards