Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Carry Jiewertz Larsson - 14 oktober 2012 22:11

Nu kommer dagens sista bilder - mina kommentarer känns onödiga för jösses vad söta de är Dixies valpar 

Heeej

Kom så drar vi...tror de har fest därborta

Fröken Gul o Herrarna Blå och Grön på språng

Blå, Gul och Grön är inte så fule de heller 

Kom nu då!!

Lilla pojken utan band - bedårande söt 

Mammas mat smakar fortfarande vääääldigt gott

 

Fröken Lila smakar lite på matte


Av Carry Jiewertz Larsson - 14 oktober 2012 19:36

...eller ja allmän o allmän...men på valpköparnas önskemål kommer nu lite nya bilder

Heeej vad göööör ni???

Minsta lilla fröken pussar på mamma Dixie

Fröken Gul kollar vad de andra har för sig i huset...

 

Herr Grön gosar...

Den minsta tiken - som ser ut o få mamma Dixies fina teckning i ansiktet


Fröken Lila försöker få igång lite lek


 

Gos med matte  

Av Carry Jiewertz Larsson - 14 oktober 2012 14:17

Min underbara underbara Dixie som nu blivt mamma till sin första kull - hon är en egensinnig dam men har visat sig vara en fantastisk mamma som värnar om sina små.   

           

Det här är Dixie som valp, ca 10 veckor gammal, hon sitter i famnen på min pappas kusin Curth Jiewertz som var uppfödare i över 40 år - jag frågade honom en gång hur många valpar han haft totalt i sina kullar, svaret blev: jaa få se nu den första siffran är väl en 8 eller en 9 o sen 2 nollor!!! Jösses kan ni tänka er att komma på 8-900 individuella namn till stamtavlorna?? Han födde upp långhårig tax och Pappillon och Borzoi (tror jag det var) under kennelnamnet Sjöormens. 



           

Dixie var en riktig bus-Fia som valp - många roliga hyss hittade hon på, hon älskar fortfarande frukt i alla former o här har hon fått syn på en bit äpple som matte lämnat på bordskanten...och JA hon snappade åt sig äpplet snabbt som ögat!!   

           

Idag är hon en duktig hund som älskar att träna Lydnad och duktig är hon oxå !! Mitt lilla skägg-troll 

           

Det här är valparnas mormor Doris - Kaspelix Full Fart Doris som tog Cert 2007.

Lilla fröken Röd har somnat så sött efter besök av valpköpare.

Nu är de nyfikan på allt som händer runt omkring och det dröjer nog inte länge till innan jag måste höja Dixies in- och utgång till hagen.

Om en stund kommer helgens sista valpköpare på besök och hittills har alla blivit förälskade i de små charmiga miniskäggtrollen - inte konstigt!! de är så mysiga - igår la jag mig en stund på golvet i hagen o genst kom alla sju skuttande o började klättra men det dröjde inte länge innan alla sju hade somnat på min arm så jag blev ju liggande för det var ju bara sååååå mysigt.  

Ovido - Quiz & Flashcards