Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 oktober 2012 19:13

       

Idag har alla valparna presenterats för fenomenet MAT!! Sådan mat som inte kan utvinnas direkt ur Mamma!! oj oj oj så gott det var - en somnade med nosen i matskålen (jag lyfte ur henne så klart) en försökte sig på att sno Mamma Dixies mat...mindre lyckat   men på det stora hela måste man nog ändå säga att det var ett lyckat möte Valp + Eukanuba Puppy Lamm&Ris =   


I dag har vi dessutom flyttat ut från sovrummet - det gnälldes o peps en del över detta till att börja med men när väl de välbekanta filtarna o mamma var på plats så gick det ju fint det med. Dennis är mycket nyfiken på de små nu o ligger helst med nosen pressad mot kompostgallret - dvs han ligger där om inte Dixie har upptäckt honom för då blir han raskt förpassad till nåt ställe så långt bort som möjligt från valphagen   

Husses kommentar när jag pratade med honom efter att valparna flyttat ut ur sovrummet var: Då kanske jag kan få flytta in igen.... Självklart 


Idag har jag fått ännu ett trevlig samtal från en blivande valpköpare så nu är det bara en kille i kullen som inte är tingad!! Så om du vill ha en lite charmig snuzerkille som din vän under många år framöver så är du välkommen att kontakta mig!!

Ovido - Quiz & Flashcards