Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Carry Jiewertz Larsson - 2 oktober 2012 14:29


  

Ett litet klipp från dagens tappra försök att stå på benen - nu kommer de att springa runt vilken dag som helst mina små skäggtroll.

Av Carry Jiewertz Larsson - 2 oktober 2012 12:01


Än så länge är det inte så mycket aktivitet i valplådan men när de är vakna - de vaknar alltid när mamma Dixie kliver ner till dem - så ser jag nu att de mer o mer börja bli rörliga, det är särskilt en av killarna som försöker sig på att gå och jag kan väl säga att det går så där.....



Här ligger en av flickorna och sover sin skönhetssömn - inte för att jag tycker det behövs de är ju hur söta som helst.   





När de är själva i lådan så söker de hela tiden närheten av varandra och just i dag är det en liten kille som leker "Herre på täppan" han ser ut o ha det rätt bra där ovanpå de andra.

För er som undrar så finns det 2 söta knubbiga pojkar kvar att tinga, idag är valparna 17 dagar gamla och alla äter och växer fint. Mamma Dixie äter som en häst, det verkar inte finnas nån botten i henne när det gäller maten just nu - men det är ju inte så konstigt när 7 små dvärgar suger musten ur henne   

Om ca 1½ vecka tar jag emot de första valpköparna för ett första besök - jag vet ju hur man längtar efter att få se och gosa med sin nya familjemedlem. När jag väntade på Doris - som är mamma till Dixie - så hade jag tingat henne nästan innan parningen så det blev en lååååång väntan - men jag glömmer aldrig den där septemberdagen när jag var och tränade agility och telefonen ringde och Maria från kennel Kaspelix ringde och sa: hon är född nu!!! oj vilken lycka och såååå länge jag fick vänta innan jag fick se min lilla Schnauzertjej    så du som väntar på att få se din lilla valp - ha tålamod!! Dagen är snart här och sen kommer de sista veckorna att gå fort!!



Ovido - Quiz & Flashcards