Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Äter - sover bajsar

Av Carry Jiewertz Larsson - 25 september 2012 22:31

 

Den här lilla damen passar precis i min hand - men inte länge till misstänker jag - valparna har ungefär dubblat sin vikt sedan födseln och vi väntar med spänning på att de ska öppna ögonen o bli lite mer sociala. 

Just nu är de ju så nöjda bara de har Mamma Dixie till hands och hon lämnar dem inte några långa stunder, men vi har faktiskt gått ett par korta promenader och de uppskattades väldigt av Dixie.

 

De äter - sover - bajsar och om Mamma Dixie varit borta från dem en stund så kissar de alla samtidigt när hon återvänder o då får hon o göra mitt lilla skäggtroll   sen kastar de sig över henne o klättrar på varandra för att få mat - inget bordsskick alls   

Idag gjorde Donna några försök att kika in i sovrummet där valplådan har sin hemvist - hittills har jag haft kompostgaller i dörröppningen för att inte få oönskade besök men nu börjar Dixie mer o mer släppa på reviret så Donna fick gå nästan ända fram o kolla - hon är så ljuvlig min lilla Donna, försiktig och nyfiken och känslig. när dennis kommer ångande så har Dixie inte riktigt samma inställning - men han är faktiskt oxå försiktig när han sticker in huvudet genom dörröppningen o liksom frågande kollar på Dixie...och sen så backar han ut eftersom Dixie tydligt visar att han inte ska komma närmare. Jag låter dem aldrig gå in oövervakade utan det är bara öppet när jag är i köket som ligger intill.

               7 små dvärgar ligger på rad - de är så otroligt söta och mår bra allihopa.

Just nu känns det svårt o tänka att jag ska skiljas från dem om några veckor, men när de är runt 6-7 veckor...ja då tycker man det ska bli rätt skönt...kan tänka mig att det blir lite mer bajs-skyfflande denna gång mot när Doris fick sin kull, de var ju bara två valpar i den kullen så det var rätt enkelt att hålla rent.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Ovido - Quiz & Flashcards