Direktlänk till inlägg 15 september 2012

7 små dvärgar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 september 2012 20:33

    

Idag har de äntligen anlänt - Dixies efterlängtade valpar         


Så nu - tror vi att det är klart - 3 pojkar o 4 flickor är födda, alla mår bra och vill du tinga en valp är du välkommen att ringa mig på 0706528917 - man kan inte tinga en valp via mail utan enbart genom personlig kontakt via telefon!!


Nu ligger Dixie o alla de små diar o mår bra, Donna o Dennis tycker det är lite konstigt här just nu, konstiga lukter och VARFÖR??? Varför får vi inte vara i sovrummet?? 


Dagen började med en mycket trött Matte då Dixie var otroligt orolig större delen av natten o ville ut gång på gång, men tempen hade inte varit nere i lägsta läget o vänt så jag väntade, vid lunchtid ville lilla Tjock ut och då kom det lite knepig avföring så jag funderade ju om det var dax, när vi kom in ville hon upp i sängen o väl där började hon gny o så PANG gick vattnet...i Husses säng   hmm ja ja ner i valplådan, snabbt ut o käka lite o kolla till henne med täta mellanrum, vid 13.20 var det dax för första valpen att göra sin entré...med bakbenen först     men det var inga problem, det sa bara plupp så var första pojken ute och 12 minuter senare kom nr 2 oxå det en pojke men rättvänd denna gång    sen vilade Dixie i ca 40 minuter o sen sa det plopp så kom en flicka och 20 minuter senare en flicka till, 20 minuter senare en flicka till....sen la sig lilla Tjock o vilade lugnt o lät alla dia o jag tänkte att nu var det över....

Där hade jag FEL!!! Sen kom det en pojke men det tog 1 timme o 20 minuter o en dryg halvtimme senare kom en liten tjej till...oj oj oj 7!!!!!!!!!!!!!!!!!! små dvärgar!!!

Alla mår bra, Dixie sköter om dem o har ätit o mår bra hon oxå.

Nu tar vi en välförtjänt vila allihopa!!

   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2016 18:11

Varför behåller/köper jag alltid den GALNA valpen??? Kaka söker Maka.... Troligen!! Ja ja ....den som stannar här hos oss är "Maya" dvs Toute Vitesse My Number One! Jag har funderat ett tag över varför bomullspadsen på morgonens rengöring av ansi...

Av Carry Jiewertz Larsson - 3 augusti 2016 14:24

Ja nu är det tomt här i Fridhem...fem av sex valpar har flyttat och kvar är Toute Vitesse My Number One, Maya. Först flyttade fröken mörkblå, Milli, hon ska bo på Gotland hos Lyane och Göte. Sen var det dags för Cash - lille herr Ljusblå - att flyt...

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 juli 2016 09:13

Ja nu blev det plötsligt tomt på blogginlägg senaste veckan och jag inser att en del undrar varför. Jo i söndagskväll åkte mannen o jag en sväng på våra motorcyklar, jag övningskör o Gunno är min handledare, på hemvägen ska vi svänga vänster i en ro...

Av Carry Jiewertz Larsson - 8 juli 2016 18:50

Nu har valparna hunni bli hela fem veckor och blivit fotograferade på bordet...det var svårt sa de... Gul tik - dvs halsbandet hon brukar ha på sig är gult... Ljusblå hane Lila tik Grön hane Rosa tik Mörkblå tik Alla är superfina, "korta" kr...

Av Carry Jiewertz Larsson - 30 juni 2016 18:13

Dagen har firats med besök av blivande valpköpare, gos och kel med min goda vän Carina o så lite god mat så klart!! Alltså....Carina gosade med valparna....hi hi Carina och lilla fröken Rosa myser Mat uppskattas men fortfarande är nog mammas mat bä...

Skapa flashcards