Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Carry Jiewertz Larsson - 15 augusti 2012 21:26

Just nu befinner vi oss på Alcatraz i Dalsland - ett otroligt trevligt och annorlunda vandrarhem/B&B beläget i en gammal fabrik på en liten ö vid Dalslands kanal - vi bestämde oss för att överge flocken och rymma hemifrån några dagar ;-)
Tack vare god hjälp av vår dotter Maria så blev det möjligt, hon och två av hennes pojkar bor hemma hos oss o tar hand om våra tre skäggtroll. Dixie skulle ju varit o hälsat på sin mamma Doris, men se det var hon inte förtjust i, tror det är alla dräktighetshormonerna som spökar för hon var alldeles olycklig så hon fick komma hem o jag var inställd på att vår minisemester inte skulle bli av :-/ men vi åkte o tänkte att blir det för eländigt så åker vi väl hem igen...men allt går bara fint med Maria o pojkarna <3 Idag har vi åkt från Läckö till Gustavsfors i Dalsland - ett alldeles fantastiskt vackert landskap. Vi njuter av resan, varandra, god mat och allt som vi erbjuds men jag längtar ändå efter mina små skäggtroll <3 <3 <3 och tänk om en månad ca så föds det nya små skäggisar hos oss - L Ä N G T A R!!!!!!
I morgon åker vi först mot Arvika o sedan genom Värmland och hemåt igen. Ska bli spännande att se om lilla magen har vuxit på Dixie på dessa dagar - skulle bra gärna vilja veta hur många som huserar där inne, har inte brytt mig om att göra ultraljud då det ändå ofta verkar otillförlitligt :-/ ja ja så småningom så får jag ju reda på det. Det är i mitten av september som valparna kommer <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards